top of page

Nästa stora trend; Fotomarkandsföring.

Är fotomarknadsföring nästa stora trend?


Vad är fotomarknadsföring? Fotomarknadsföring är att låta dina gäster/besökare/kunder, att fånga och dela bilder eller filmer på sociala medier där ert varumärke syns.

Genom att erbjuda en attraktiv foto-möjlighet, genom ett fotobås t.ex, kan ett varumärke tjäna på sociala delningar och intryck när deltagare tar och delar foton på fotoremsorna med er logga på, direkt till deras Instagram, Snapchat med mera. Kunden blir microinfluencer och spridningen av fotot på fotoremsan, som har er logga på, är värdefull.



Det börjar med fotoupplevelsen. Det är din publik, vare sig det är deltagare på ett event, kunder i din butik eller besökare på mässan, som tar foton och delar dem.


Hemligheten med en framgångsrik fotomarknadsföring är att skapa en kreativ fotoupplevelse som lockar deltagare att använda den. Om människor har kul och älskar fotona är de mer benägna att dela dem.


Sätt upp på fotobåset på ett högtrafikerat område med många möjliga deltagare Erbjud en attraktiv och trendig bakgrund och låt deltagarna göra sitt! Glöm inte att ha logga på fotoremsan dock! 😅

 
 

Senaste inlägg

Visa alla

Fotobås: Traditionella vs 360

När det gäller att välja fotobås till ditt evenemang står valet ofta mellan traditionella men moderna fotobås jämfört med 360-fotobås....

Comments


bottom of page